Skip to main content

Matkapalveluntarjoajien kanssa käytävien neuvottelujen valmistelu

Hankinta-asiantuntijaopas palveluntarjoajaneuvotteluihin

2 min
Julkaistu: 19 August 2021Päivitetty: 13 June 2024
Procurement-professionals-supplier-negotiation-guide

Olemme konsultoineet Amex GBT Egencian (Egencia™) matkapalvelutarjonnan ammattilaisiamme ja tutustuneet Worldwide Business Researchin (WBR) raporttiin kerätäksemme tietoa kyselyyn osallistuneilta hankinnan ammattilaisilta ja luodaksemme tämän neuvotteluoppaan. Tämä palveluntarjoajien kanssa käytäviä neuvotteluja koskeva opas tarjoaa strategisen edun matkasopimusneuvotteluissa.

Lataa hankinnan neuvotteluopas tutustuaksesi seuraavaan:

  • mahdolliset kohtaamasi haasteet ja strategisen hankinnan valmistelu
  • yleiskatsaus tämän päivän matkapalveluntarjoajien neuvotteluympäristöön
  • vaihekohtaiset ohjeet neuvottelustrategioiden valmisteluun
  • parempien tulosten saavuttamiseksi tarkoitettu analytiikka
  • kuinka liikematkatoimisto voi tukea tehokkaita neuvotteluja.

Mikäli haluat päivittää tietosi menestyksekkäistä neuvottelutavoista, suunnitella viisaasti ja olla ajan tasalla liikematkustuksen tärkeistä tämän hetken työkaluista, lataa opas nyt.

Vinkkejä hankintavastaaville palveluntarjoajien kanssa käytäviin neuvotteluihin

Päätavoitteesi on saada paras mahdollinen sopimus matkapalveluntarjoajan kanssa käytävästä neuvottelusta. Parempien tulosten hallinta edellyttää neuvotteluprosessin tuntemista ja asianmukaisten kysymysten laatimista. Tässä kolme vinkkiä hankintavastaaville:

  • 1. vinkki: Hanki tietoa eri palveluntarjoajien hinnoista, maineesta ja teknologisista valmiuksista.
  • 2. vinkki: Selvitä liikematkailua koskevat tavoitteet, jotta voit puolustaa yrityksesi arvoja heijastavia sopimusehtoja.
  • 3. vinkki: Tutustu yrityksen aiempiin tarjouspyyntöihin ja sopimusten uusimiskertoihin. Aiemmista onnistumisista ja epäonnistumisista oppiminen parantaa neuvottelutaktiikkaasi. Tutustu tarjouspyyntötyökaluihin tästä edistääksesi hankintaprosessiasi.

77 % hankintatiimien jäsenistä on sitä mieltä, että palveluntarjoajat ovat paremmassa asemassa neuvotteluissa.[1] Jos kuitenkin teet yhteistyötä liikematkatoimiston kanssa, sinulla on vahva puolestapuhuja, joka auttaa sinua turvaamaan kummankin osapuolen kannalta parhaan tuloksen. Liikematkatoimistot voivat hyödyntää alan kokemustaan ​​ja matkustusohjelmaasi koskevaa tietämystään auttaakseen sinua saamaan parhaat matkapalveluntarjoajan tarjoukset.

Vinkkejä Travel Managereille palveluntarjoajien kanssa käytäviin neuvotteluihin

Palveluntarjoajien kanssa käytävissä neuvotteluissa ei ole kyse pelkästään säästöistä. Ne antavat mahdollisuuden käsitellä riskienhallintaa ja työntekijöiden hyvinvointia. Tässä kolme vinkkiä Travel Managereille:

  • 1. vinkki: Kysy eri palveluntarjoajien saatavilla olevista integroinneista. Varmista, että työntekijäsi voivat luottaa yksinkertaisiin prosesseihin matkojen ja kulujen virtaviivaistamiseksi.
  • 2. vinkki: Tunnista kaikki matkustusohjelmasi sisäiset sidosryhmät, jotta ymmärrät liikematkaohjelman tärkeimpiä prioriteetteja paremmin. Yhteistyö keskeisillä aloilla sidosryhmien kanssa voi tuoda yrityksellesi entistä enemmän lisäarvoa ja tehokkuutta ja samalla lisätä liikematkustajien tyytyväisyyttä.
  • 3. vinkki: Kysy uusista palveluntarjoajien tarjoamista hankkeista ja harkitse samanaikaisesti käytäviä neuvotteluja useisiin eri segmentteihin kuuluvien hotellien kanssa. Saat käyttöösi suuremmat edut, kuten yhdistetyt tiedot, paremmat alennukset, prosessien automatisoinnin ja ajansäästön tarjouspyyntöjen osalta.

Neuvotteluoppaamme auttaa sinua rakentamaan parempia suhteita palveluntarjoajiin ja hiomaan neuvottelutaitojasi. Lisätietoja saat lataamalla oppaan!

[1] Hospitality Net: https://www.hospitalitynet.org/news/4117484.html

Oliko tästä sisällöstä hyötyä?
0

Lataa